Film
Apolonia, Apolonia
Film zpracovává příběh francouzské malířky Apolonie Sokol, kterou po dobu třinácti let sledovala dánská dokumentaristka Lea Glob. Dokáže se umělkyně prosadit ve světě současného umění, který je často svázán s tvrdým byznysem?
Mezinárodní soutěž nabízí tradičně ty nejnovější a nejočekávanější snímky, které v sobě snoubí silná témata a výrazná autorská zpracování.
Erik Gandini se po hitu Švédská teorie lásky (2015) vrací na festival s filmem Postpráce a zamyšlením, jak dosáhnout rovnováhy mezi prací a volným časem. Jak si cestu k ideálu hledají v Itálii, Jižní Koreji, USA nebo Kuvajtu? Je to jenom tvoje vina – věta, kterou oběti domácího násilí slýchají často. Tři ženy ve svých vyprávěních, která šmikají jako nůžky v rukou jedné z nich, popisují, kam až je zahnal strach před partnerem a pocit bezvýchodnosti.
Pro pět mladých lidí z Donbasu znamená výlet do Himálaje příslib perspektivnějšího života. Návrat domů ale ve filmu Alisy Kovalenko Nevyhasneme znamená návrat do čerstvě vypuknuté války proti celé Ukrajině. Vitalij Manskij v mrazivé a napínavé Východní frontě sleduje každodenní život dobrovolných mediků v prvních šesti měsících této války.
Divadlo násilí se odehrává v síni Mezinárodního trestního soudu, před kterým je souzen jeden z velitelů ugandské partizánské armády. Jak ale soudit bývalého dětského vojáka, který byl indoktrinován do Armády božího odporu v devíti letech? Mnohovrstevnatý film se zamýšlí nad otázkou trestní odpovědnosti. Předčil technologický pokrok hranice lidských možností? Nejdelší odloučení obrací pohled od oslavy bleskového vývoje raket a strojů vesmírného objevování k člověku – jak si dokáže udržet fyzické i duševní zdraví na roky trvajících cestách v černé prázdnotě?