Jizvy

(Scars)

Vetri se rozhodla vyhledat své spolubojovnice, bývalé dětské vojačky. Ty stejně jako ona bojovaly za samostatnost tamilského státu na severu Srí Lanky. V hovorech spolu otevírají traumata z války a odhalují příběhy, které měly být zapomenuty.

Vetri se v 16 letech přidala k Tamilským tygrům, aby bojovala ve více než 25 let dlouhé občanské válce na Srí Lance. A spolu s ní do organizace vstoupily tisíce dalších mladých dívek, některé dobrovolně, jiné z donucení. Válka sice skončila v roce 2009, ale jizvy se zatím nezhojily. Mnohé z žen mají trvalá fyzická i psychická postižení. V době, kdy současná vláda bývalé členy Tamilských tygrů monitoruje a snaží se zabránit, aby se její členové vídali, Vetri pořádá terapeutická setkání, při nichž se raněné ženy mohou uvolnit, zatančit si a být s těmi, které postihl stejný osud. Dokument vznikající čtyři roky není pouze svědectvím o důsledcích jedné z nejkrutějších občanských válek nedávné doby, ale je především portrétem ženy, která sice dnes pomáhá postiženým ženám, jenomže kdysi bývala právě jednou z těch, které tyto dívky k Tamilským tygrům i proti jejich vůli verbovaly.

Světová premiéra

O filmu

Režie: Agnieszka Zwiefka
Německo, Polsko
2020 | 80 min.

Jazyk: Tamilsky

Titulky: Anglické

Režie

Agnieszka Zwiefka

Bude hostem festivalu dne
08.03 - 10.03 2020

Filmografie
2020 - Jizvy
2014 - The Queen of Silence
2013 - Albert Cinema

Agnieszka Zwiefka

Projekce

08. 03. 18:00 Lucerna - velký sál
ČZJ tlumočení
DebataAgnieszka Zwiefka, režisérka
Vstupenky
09. 03. 21:00 Městská knihovna - malý sál
DebataAgnieszka Zwiefka, režisérka
Vstupenky
14. 03. 20:30 Ponrepo
Vstupenky

Další filmy z tematické kategorie Mezinárodní soutěž

A proto skáču

A proto skáču

Jak zažívají svět děti a dospívající s poruchou autistického spektra? Názorný příklad přináší kniha japonského autora Naokiho Higašidy, podle jehož reflexe vlastní zkušenosti s autismem byl natočen stejnojmenný film.

Acasă, můj domov

Acasă, můj domov

Únik od rozrůstající se rumunské metropole se nyní, po dvou desetiletích, blíží ke konci. Rodina moderních poustevníků se má začlenit do systému a přijmout všechny jeho klady i zápory.

Autoportrét

Autoportrét

Fascinují ji lidské tváře – svoji vlastní však před světem dlouho skrývala. Ve snaze zastavit čas propadla Lene kouzlu fotografie, ale i touze nikdy nedospět a mít totální kontrolu nad svým vlastním tělem.

Jizvy

Jizvy

Vetri se rozhodla vyhledat své spolubojovnice, bývalé dětské vojačky. Ty stejně jako ona bojovaly za samostatnost tamilského státu na severu Srí Lanky. V hovorech spolu otevírají traumata z války a odhalují příběhy, které měly být zapomenuty.

Kolektiv

Kolektiv

Během koncertu v bukurešťském klubu vypukne 30. října 2015 požár, který si vyžádá životy 64 lidí. Více než polovina obětí z celkového počtu však zemře až v nemocnicích. Jak se to mohlo stát?

Malířka a zloděj

Malířka a zloděj

Dokumentární dvojportrét vykresluje podivuhodné přátelství, které se utváří mezi českou malířkou žijící v Oslu a norským trestancem usvědčeným z toho, že z galerie odcizil její obrazy.

Město plné smogu

Město plné smogu

Čína, dlouhodobě sužovaná smogem, vyhlásila válku „za obranu modrého nebe“. Ve městě Lang-fang poblíž Pekingu se v rámci ní schyluje k důležité bitvě.

Ninosca

Ninosca

Uprostřed hor v Nikaragui se jedna žena rozhodne vzepřít osudu, který je do značné míry určován kulturou machismu.

Paní F

Paní F

V Nigérii jako by ženy ani nebyly součástí veřejného života. Aktivistka známá jako „Paní F“ pořádá workshopy a veřejná vystoupení, na nichž si ženy před svou komunitou snaží doslova vydupat potřebný respekt.

Tímhle vlakem jedu

Tímhle vlakem jedu

Jízda nákladními vlaky jako nomádský životní styl, odmítavý postoj k současné společnosti nebo vymezení se vůči rodině. Na pozadí ubíhající krajiny dokument přináší portrét žen, které této (ne)závislosti plně propadly.

Z očí do očí

Z očí do očí

Finská organizace pomáhá rodinám obětí násilných zločinů truchlit. Klíčovým bodem programu je však i setkání s člověkem, který smrt milované osoby zavinil.

Zazpívej mi

Zazpívej mi

Jaký dopad mohou mít digitální technologie na integritu prastaré duchovní tradice buddhismu? Časosběrný portrét mladého mnicha z kláštera v odlehlém koutě bhútánských hor nabízí k zamyšlení jedno z méně diskutovaných rizik digitální revoluce.

Země je modrá jako pomeranč

Země je modrá jako pomeranč

Společná tvorba vlastního filmu je pro matku a její děti způsobem, jak se vyrovnat s traumaty z války v ukrajinském Donbasu.